Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

måndag 22 december 2008

Teknik: Frog Stitch





Frog stitch är en teknik som jag skulle säga att de flesta pärlare som försökt sig på pärlbroderi eller sydda tekniker har använts sig av, men kanske inte känt till vid namn. Tyvärr för alla grodälskare så är det inte en "riktig" teknik måste jag nog tillägga.

Frog stitch används i framför allt USA som eufemism för att "riva upp och göra om" inom främst sömnad, men också pärlande. Något som brukar behöva göras ibland. Att riva upp heter på engelska rip it. Och att muttra rip it, rip it, rip it låter ungefär som ribbit, d v s engelskans motsvarighet till vårt kvack om grodornas läte.

Det är en klen tröst, men alla göra ibland fel som kräver att vi måste ta till frog stitch -- och att göra fel är ett sätt att lära sig att göra rätt. Suzanne Cooper erbjuder på sin hemsida ett diplom till dig som behärskar tekniken: Frog Stitch Diploma. Att skriva ut och vara stolt över. Cooper har även designat ett peyotemönster för dig som är "Queen of the Frog Stitch".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails