Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

fredag 11 mars 2011

Projekt och mönster: Vårblomning


När jag skriver detta är det bara någon timme sedan snö yrde förbi fönstret, men visst är våren på väg och vad bättre än att avsluta arbetsveckan med lite blandade blommande smyckesprojekt?

Det finns många olika blomprojekt på nätet, här jag jag valt ett litet axplock med vårkänsla.
  • Spring Lilacs är en lite ovanlig variation på klassikern daisy chain (läs mer om tekniken här).
  • Lavatera är söta små örhängen med rassel.
  • Parts Club har ett enkelt halsband som visa hur lite som behövs för att skapa vårkänsla.
  • Omochabako visar hur du kan skapa en fin fokaldel till ditt vårhalsband.
  • För den som föredrar något lite annorlunda projekt kanske virkade kronan/kransen A Maiden's Glory är av intresse.

Det finns ett antal andra tips på blomprojekt -- vårliga så väl som somriga/allmänna -- i tidigare blogginlägg som t ex

Bland mina egna projekt har majoriteten blomanknytning. Lite speciella är Äkta blomstersmycken, Miniterrarium som halsband och Väv smycken med riktiga blommor, som handlar om att göra smycken av riktiga, färska blommor.


Foto: Thomas Graf, här använt i enlighet med CC BY-SA 3.0 (via Wikimedia Commons)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails