Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

måndag 14 maj 2012

Om bloggen: Stadsguider för pärlshoppare -- gästskribenter sökes!






Det är en då och då återkommande fråga på pärlforum: "jag ska till [namn på stad], finns det några pärlbutiker där?". Fördelen med forum och andra former av social media är, beroende på vilken stad eller vilket land det gäller och hur stort forumet är, att det med viss sannolikhet finns någon som varit just där och som kan ge tips. Men det kan också vara en intressant frågeställning att ta med till bloggen. Det finns de som bloggar om sina erfarenhet på sina egna bloggar eller skriver artiklar på sina hemsidor (se t ex Wild Things Beads om pärlshopping i Paris, New York och Hong Kong).

Personligen tycker jag det vore kul att läsa "pärlarens guide" till städer, både i Sverige och utomlands, här på bloggen, men eftersom jag inte är berest söker jag därför gästförfattare som vill skriva en -- lång eller kort -- pärlshoppingguide till en stad de känner väl. Städer står i fokus, men även guider till områden/landskap och i vissa fall även hela länder (en pärlguide till Island är kanske mer hanterbar än att försöka skriva en pärlguide till USA, för att ge ett exempel) är av intresse. Likaledes är det främst fokus på detaljister, men grossisttips är också mer än välkomna. Tipsen kan omfatta allt av intresse för smyckestillverkare och pärlare och är alltså inte begränsad till att enbart handla om renodlade pärlbutiker.

Är du intresserad av att skriva en sådan guide för denna blogg? Tveka i så fall inte att kontakta mig. Du finner kontaktinformation här. Du (eller ni -- det går ju självklart bra att skriva i grupp också) får inte betalt för det, men väl en presentation med länkar till ev. hemsida, blogg, butik eller liknande -- en möjlighet att synas.


OBS! Pärlbutikskartan kan vara en bra resurs för pärlshopping i Sverige, men den är tyvärr i idé för nuvarande pga av bl a tidsbrist. Vill du hjälpa till med kartan eller ta över den, kontakta mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails