Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

måndag 27 februari 2012

Utmaning: Fira National Craft Month med FusionBeads



Mars är National Craft Month i USA -- något som amerikanska pärlbutiken FusionBeads tänker fira med att inbjuda alla till en 30 dagar lång utmaning: 30 Day Challenge For Craft Month -- March 2012. Varje dag har sin lilla uppgift, som kan bestå av uppmaningar som "make earrings", "learn a new bead weaving stitch", "use a 'problem' bead", "teach someone a beading technique", "organize your bead area", "make an inspiration board" etc. Det är med andra ord inte en ren designutmaning utan de olika dagarna kan även ha andra pärlrelaterade teman.

Du kan ha som mål att klara av alla utmaningarna under månaden likväl som du kan välja ut de dagar vars utmaningar intresserar dig -- det är helt upp till dig hur du vill göra. FusionBeads uppmuntrar deltagarna att dela med sig av resultatet av de dagliga utmaningarna/övningarna på deras Facebook wall, t ex i form av bilder eller länkar till din blogg om du föredrar att blogga om det.

Du kan läsa mer om utmaningen -- inklusive varje dags uppgift -- på FusionBeads hemsida. Se även deras blogg, The Creative Room.

2 kommentarer:

  1. Det låter spännande som en utmaning för mig själv. Jag antar utmaningen. En baktanke är att få göra något lustfyllt som kompensation för arbetet med att göra i ordning mitt "pärlområde'. Det brukar annars sluta med att tiden bara försvinner när jag blir förhäxad av mina skatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen en intressant och något annorlunda utmaning som börjar idag. Kommer f ö att nämna den i marsutmaningar också, vilka kommer att publiceras på måndag. Det är ju en utmaning som inte är för sen att hoppa på när i mars man än upptäcker den.

      Lycka till!

      Radera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails