Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 16 februari 2012

Lästips: E-tidskrifter och böcker med fokus på pärlformer



För att fortsätta på temat "projekt för vissa pärlsorter/-former" så kommer här ett tips på e-tidskrifter från Kalmbach -- förlaget bakom Bead & Button, BeadStyle och Art Jewelry. Great Designs for Shaped Beads heter serien som just nu omfattar två titlar: Peanuts & Berries (eller Farfalle som Preciosa Ornela kallar formen) och Tilas & Tiles. En tredje titel, Daggers & Drops, kommer snart.

Tidskrifterna köper du via Zinio -- en tjänst/sajt som är tillgänglig på svenska. De är anpassade för dator (PC eller Mac) och läsplattor (Android eller iPad). Tyvärr kan jag inte hitta information på tidningarnas hemsidor eller hos Kalmbach, men du kan läsa Kalmbachs nyhetsbrev om titlarna här.

Kalmbach har tidigare gett ut en bok/häfte på tema shaped seed beads: Cube Bead Stitching av Virginia Jensen. Uppföljaren Contemporary Cube Bead Designs beräknas släppas i slutet av mars i år.

Som jag nämnde för ett par år sedan då den första boken utkom så har även Design Originals gett ut pärlböcker på temat: Beading with Cubes and Triangles och Beading with Cubes and Triangles 2 av Alice Korach. Andra böcker som kan nämnas i sammanhanget är Tila Beads. Bracelets and Necklaces with 2-hole Tile-Shaped Beads av Alice Korach (Design Originals) och Bugle Bead Bonanza av Jamie Cloud Eakin (Lark).

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset om Zinio. Jag blev förvånad när jag läste om e-publikationerna här. jag är frekvent besökare på Kalmbachs och tidningarnas hemsidor. Konstigt att de inte tar upp de här publikationerna som ju säkert är av intresse för många. Jag har svårt att tro att jag är den enda som inte kände till Zinio. jag har ett hälsoproblem som gör att jag måste kraftigt begränsa tiden vid datorn. jag tackar Maneki och alla andra kunniga bloggare som bl a gör sökjobbet för mig.

    SvaraRadera
  2. Bara roligt att mitt bloggande kan vara till nytta.

    Ja, jag vet inte varför man inte kan få mer (lättfunnen) info. Till slut hittade jag i alla fall e-publikationerna i Kalmbachs webbutik och genom Google en kort not på Bead & Buttons hemsida, men det är länkar direkt till Zinio. Väldigt lite info om innehåll etc, vilket är synd. Liksom det faktum att de inte utnyttja tidskrifternas hemsidor för att verkligen marknadsföra detta.

    En sak lär man sig i alla fall: det lönar sig att anmäla sig till nyhetsbrev.

    SvaraRadera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails