Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 18 juni 2009

Mönstertips: Små nallar med pärlade accessoarer


Idag fortsätter jag på temat "somrigt, blommigt och sött".

Kiwa har börjat sälja små nallar, som är tänka att pärlas och användas till mobilsmycken. På deras projeksidor finner du såväl ett par med badringar som två glittriga vänninor i pärlhalsband och med handväska -- allt tillverkat av dig.

Bland deras kit, som de säljer, finner du fler varianter att inspireras av: ett brudpar, en häxbjörn och en tomte. Flera av de japanska sajterna, som du finner i min länksamling i vänsterkolumnen, har dessutom mönster på olika miniatyrer (hattar, väskor, bakverk, blommor mm) liksom även Bead-patterns.com. Här kan du finna fler mönster att använda -- som de är eller modifierade -- för att pynta dina småbjörnar.

Har du inte riktigt små nallar funkar det även på lite större nyckelringsdjur av olika slag. På fotot syns en katt med nyckelring, som fått ett litet sommarhalsband. Eller varför inte pynta även större mjukisdjur? Då är det kanske framförallt smycken som gäller.


PS! Se även Parts Clubs nalleprojekt, som jag skrivit om här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails