Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

fredag 22 november 2013

Månadens färgmix: November




Månadens inspirationspalett går i lila. Här används tjeckiska "crinkle pearls", men hade jag haft några så skulle jag testa med Swarovskis nya färg blackberry, som är både färgstarka och eleganta.

De lila pärlorna har kombinerats med sliperit, som påminner om apollo/capri gold när färgen syns genom pärlan, men som till skillnad från apollo har starka nyanser av blå-lila-fuchsia på ytan. Till det har den svårbeskrivna, topasaktiga färgen sparkling ginger-lined amethyst AB lagts.



2 kommentarer:

  1. Mycket vacker färgkombination. Jag tycker också om hur den onämna utan på de större pärlorna ser ut tillsammans med de släta pärlorna. Blackberry som jag bara sett på bild står på önskelistan. Färgmässigt skulle de vara vackra i mixen, men jag tycker att "krinklorna" ser bra ut, om man tänker på annat än bara färgerna. Milka

    SvaraRadera
  2. Nu har jag kopierat din färgmix men med blackberry coin pearls, skrivit upp färgerna och adressen till rätt beställningsställe på nätet, och lämnat lappen till "tomten" härhemma. Jag har faktiskt varit riktigt snäll. Milka

    SvaraRadera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails