Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

fredag 7 december 2012

Nyhet: Smygpremiär för ny pärlkartesida




Pärlbutikskartan genomgår just nu en välbehövlig uppdatering och i samband med detta har jag skapat en ny sajt för kartan, Pärlbutiker i Sverige. Fördelen med att skapa en egen webbplats för kartan är att det på detta vis finns större utrymme för information och feedback.

Det nya hemmet håller fortfarande på att finputsas, men har mer eller mindre smyglanserats då jag ändrat länken till kartan i länklistan här på bloggen, har den nya sidan synlig i min bloggerprofil och lagt till adressen direkt på kartan.

Synpunkter på sidan välkomnas. Notera att butikslistan inte är helt uppdaterad än: det kan finnas butiker som lagt ned eller flyttat vilket inte korrigerats än och jag tror även att där saknas någon ny Pandurobutik. Eftersom jag ej har en modern mobil kan jag inte själv se hur det ser ut på mobila enheter eller om kartan fungerar ok i en smartphone så om du tittar på den via en mobil enhet får du gärna rapportera. Både ris och ros tas emot.

Än så länge kommer kartsidan att vara sökbar på nätet, men längre fram är det möjligt att direktlänken till Google Maps "göms" för att dirigera besökare direkt till den nya sajten där det finns mer information om kartan och hur det är tänkt att den bör tolkas. Direktlänken till kartan kommer dock ej att försvinna som om du har sidan bokmärkt kommer bokmärket fortfarande att gälla. Om någon har en länk till kartan på google maps skulle jag dock uppskatta om den ändras till svenskaparlbutiker.blogspot.com.

2 kommentarer:

  1. Bra gjort, nyttigt med en karta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas att det -- med lite hjälp -- kommer att gå att hålla kartan väl uppdaterad, vilket kan vara ett problem när det mest är ett enmansprojekt och görs helt ideellt.

      Radera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails