Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 20 oktober 2011

Projekt: Halsband av 3D-färg






Temat för dagen är ovanliga material. När jag skriver att halsbanden är gjorda av färg menar jag just det. Alltså gjorda av enbart färg.

På bloggen Get Wacky and Crafty with Pattiewack kan du lära dig att skapa skämtsamma halloweenhalsband av ett enda material: Tulip 3D Slick, en tredimensionell akrylbaserad dekorations- och textilfärg som fäster på många olika material. Färgen säljs i plastflaskor med pip så att man kan "rita" med den. Genom att ringla ut färgen och låta den torka på en teflonduk (ett praktiskt tillbehör även för andra "klistriga" material som epoxiharts, smältlim och hartsleror) så fastnar den inte i underlaget.

Färgen finns i svenska butiker.





Foto: Pattiewack


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails