Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 10 november 2016

Nyhet: AVA bead på pärllistan






AVA bead från Potomac Bead Co är något större än de flesta flerhåliga pärlor som dykt upp de senaste åren, designade för pärlsömnad, men den passar bra att kombinera med seed beads och andra flerhåliga pärlor (se dem med Diamonduo här). Storleken gör att den också kan vara intressant även för de som föredrar större pärlor, t. ex. för att trä eller länka.

Undrar du hur pärlan fick sitt namn? Bara kolla på mönstret de bildar om du lägger tre stycken sida vid sida enligt mönstret ˄˅˄.

I skrivande stund finns inte så mycket tutorials, men Potomac brukar lägga upp projekt med nya pärlor på sin YT-kanal. Norma Jean Dell har skrivit att ett mönster av henne kommer att publiceras där och hon har även ett gratisprojekt på sin blogg, läs om båda projekten här. Akkesieraden har projekt på G och ovan ser du ett armbandsprojekt från Beaded Jewelry Diva. Som vanligt pinnar jag så mycket projekt och inspirationsbilder jag hittar på mitt pinboard om du vill se mer av AVA.


~*~

PS! Är du intresserad av tjeckiska pärlor så pinnar jag både gamla favoriter och nya former – som Saturn star, Superduo duets, laseretsade daggers, cornelian star osv – på mitt Pinterestboard (övriga pärlor är fördelade på några andra boards du hittar här).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails