Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

måndag 15 februari 2016

Nyhet: Uppdaterad pärllista – nya tvåhålspärlor






Listan över tvåhålspärlor har uppdaterats i helgen. Senaste tillskottet är DiamonDuo: en rombisk pärla på 5x8 mm med lätt facetterad ovasida som, likt Tango Bead, presenteras av BeadMaster USA. Läs mer om den på deras produkthemsida.

Det kommer nya tvåhålspärlor hela tiden och många tycker det är svårt att hänga med (speciellt om man som jag varken är på Facebook eller prenumererar på pärltidningar). Listan är tänkt som en referens och jag uppdaterar den när jag stöter på en ny pärla, men liksom alla kan jag missa releaser så om du känner till en pärla som inte är med på listan, tipsa mig gärna. Jag vill ju att lista ska vara så komplett som möjligt för er, bloggläsares, skull!


PS! Min tanke är att någon gång faktiskt "shoppa ikapp" listan och då fixa lite foton med de olika pärlorna sida vid sida så att man kan jämföra utseende, hålplacering, storlek osv. Men just nu har jag vare sig pärlbudget eller tid att göra detta. Hoppas ni har förståelse för att listan därför än så länge inte är bättre illustrerad än den är.


Foto: BeadMaster USA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails