Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

onsdag 11 juli 2012

Månadens pärlmix: Juli (del 2)



Rosa och lila var ett önskemål/förslag när sådana efterfrågades då kategorin månadens pärlmix introducerades. Här är en skymningsinspirerad variant av just den färgkombon.

De ametistlila färgerna är invändigt kopparfärgade, vilket dels ger en rosenaktig ton och dels en inre glöd. Rocaillepärlorna har fyrkantiga hål istället för runda, något som märks tydligt på pärlor med en lining. Vill du ha fler färger så testa att lägga till en blå nyans, gärna mot indigo eller montanablå (en gråaktig mörkare blå). Det finns exempelvis copper-lined montana sapphire blue om du vill ha fler copper-lined pärlor.


Använd gärna matchande smyckesdelar i koppar eller kopparfärg.




1 kommentar:

  1. Mycket vackert och jag tror att jag har pärlor i just de här färgerna att leka med och testa att kombinera med ytterligare färgklickar som bryter av. Det är trevligt att få en överraskningsmix så här, särskilt när det regnar mycket och man får lust med inomhusaktiviteter.Milka

    SvaraRadera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails