Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

lördag 6 juni 2009

Noterat: Fiffiga hållare för rivolis

Jag har tidigare tipsat om olika sätt att använda rivolis (i Rivolifeber och Viva rivoli). Där nämnde jag också infattningar i metall, som kunde köpas i pärlbutiker. Tyvärr är många av dessa metalldelar av typen glue-in (alltså stenen limmas fast). Därför var det kul att snubbla över FusionBeads Rivoli bails: infattningar, som inte kräver att stenen limmas fast och som finns i tre storlekar/modeller i sterling silver samt en i anti-tarnishmässing. Mässingshänget och det minsta i silver passar 14 mm rivolis. Det finns också två något merdekorerade varianter i sterling för rivolis i 16 respektive 18 mm.

En annan typ av infattningar, som inte kräver lim, har exempelvis Dreamtime Creations. Dessa hängen och örhängen i sterling är dessutom gjorda så att du kan byta stenarna, s k interchangables.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails