Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

fredag 3 april 2009

Mönstertips: Sy togglelås -- och gör fingerringar av dem!

Hos Rémundia hittat du såväl betal- som gratismönster. Bland de förra finner du bland annat Clasps Ring -- togglelås i peyote sys ihop till fingerringar. Mönstret är för ett togglelås egentligen, men som Rémundia säger: "I like for things to be useful, that's why this clasp can also be a ring." Därför får du också lära dig att sy om låsen till ringar.

Annorlunda och kul, som kanske passar dig som gillar att sy lås bättre än att sy hela hals- och armband till dem. Här står låset verkligen i centrum.

I hennes blogg finns också ett gratismönster till ett sytt togglelås med tre sammanfogade "ringar" som gör att bäraren kan reglera längden på sitt halsband: Fermoir toggle et rond.


PS! För mer om smyckeslås som smycken, se Smycken av lås där färdiga springringar eller togglelås används.

3 kommentarer:

  1. Jag läser alla dina tips, dom är jättebra!
    Önskar bara att jag hade mer tid så jag kunde testa a l l t! :)

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du gillar mina små tips! :D

    Ja, tänk om man kunde testa allt, allt. Men även när man borde ha tid så finns det alltid något som kommer emellan tycker jag...

    (Jag skulle inte ha något emot att ha råd att köpa allt också. Det är så mycket material och produkter jag skulle vilja ha tid och pengar att testa.)

    SvaraRadera
  3. Ja, tid är en bristvara, men den här sommaren har jag bestämt mig för att försöka läsa Manekis pärlblogg som avkoppling i regnet. Har tipsat några kompisar om bloggen och de håller med om att den är en riktig resurs. Man lär sig så mycket. En sak jag aldrig tycks lära mig är att sluta köpa för små mängder av pärlor. Försöker vara sparsam men kan inte motstå allt det vackra som finns.

    SvaraRadera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails