Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 20 november 2008

Noterat: Lyxiga smyckesdelar med cz

Om du läser Beadwork har du nog redan för länge sedan stött på Ezel Findings, koreanska Hwa Soo Parks lyxiga, glittrande smyckesdelar med känsla av sedan länge försvunna tider, men ändå moderna. Jag är egentligen inte så mycket för glitter, men de här delarna har gett mig ett visst habegär. Jag tänker på allt från Hollywoods glansdagar och den klassiska elegansen till smycken från 1700- och 1800-talen. Själv skulle jag välja något klassiskt och påkostat till detta: naturligt rosa pärlor i fin kvalitet, svart glas/french jet eller liknande.

Sortimentet omfattar lås, örhängen, pärlhattar, bails och länkar. Allt i sterling silver pläterad med rhodium eller svart rhodium för hållbarhetalternativt 14 k vermeil (förgyllt silver) och bestrött med cubic zirconia. Förutom smyckesdelarna finns även bezel wire, hålmönstrade silver"remsor" för att infatta stenar. Smyckesdelarna skickas från USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails